Autor: Lejla Softić,

Preduzeća koja žele inovirati svoju e- commerce strategiju, sa ciljem razvoja digitalnog korisničkog iskustva, sve više koriste livestream kupovinu kao hibrid personalizirane i internet kupovine. Za unapređenje digitalnog korisničkog iskustva neophodno je kontinuirano podizati svijesti kod potrošača o značaju digitalnih kanala i razvijati sposobnosti potrošača za upotrebu digitalnih alata.
Livestreaming postaje sve popularniji i zato se ovaj digitalni alat sve više koristi kao potpomognuta metodologija za kupovinu, kako bi preduzeće steklo i zadržalo konkurentsku prednost na tržištu.

Šta je livestream kupovina?

Livestream kupovina je marketinška strategija koja podrazumijeva promoviranje proizvoda putem videa koji se prenosi uživo na društvenim mrežamaod strane influencera ili slavnih osoba. Prodajna ponuda ima vremenski ograničeno trajanje, odnosno aktualna je samo tokom prijenosa videa uživo ili nekoliko dana nakon toga, stoga se kupci brže odlučuju na kupovinu određenog proizvoda.
Livestream je moguć na svim društvenim mrežama – YouTube, Facebook, Instagram, a sve više se koristi i na najbrže rastućoj društvenoj mreži TikTok, na kojoj brendovi postižu sjajne prodajne rezultate.

Promjene u e-commerce poslovanju

Za uvođenje promjena u ecommerce poslovanju neophodno je da preduzeće ima odgovarajuću strategiju za integraciju livestream kupovine. Livestream kupovina može se uspješno realizirati ako preduzeće ima:

  • pult ili izlog sa artiklima koji se prodaju
  • odgovarajuću internet konekciju
  • kameru i mikrofon na ‘pametnom’ telefonu ili drugim uređajima
  • zaposlenike u trgovini ili influencere/slavne osobe koji prezentiraju artikle.

Koristeći livestream i chat uživo potrošačima je omogućeno da vide i komuniciraju sa prodajnim osobljem ili influencerom/slavnom osobom koji prezentiraju artikle. Kupovina uz pomoć livestreama već je dio ponašanja suvremenih potrošača i značajna je za kreiranje digitalnog korisničkog iskustva.

Za razliku od prethodnog iskustava sa internet kupovinom, koja ne dopušta opipljivu interakciju sa proizvodima, livestream kupovina taktilnost ‘prevodi’ u jedan novi digitalni doživljaj. Livestream kupovina omogućava potrošačima da praktički ‘dodirnu’ proizvode tokom kupovine, jer podržava uistinu zadovoljavajuće digitalno iskustvo kod potrošača. Potrošači i dalje žele ‘dodirnuti’ proizvode ili ih vidjeti ih iz različitih uglova, što iskusan influencer ili zaposlenik u prodaji može obezbjediti na isti ili sličan način na koji bi to potrošač mogao učiniti i u maloprodajnom objektu.

Prednosti livestream kupovine

Osim sticanja profita, postoji više razloga zašto brendovi razmatraju livestream kupovinu kao dio vlastite prodajne strategije. Livestream kupovina može pomoći brendu da izgradi jače odnose sa svojom publikom. Interaktivnost livestream kupovine omogućava potrošačima da komuniciraju sa brendom u stvarnom vremenu, na način da postavljaju pitanja ili ostavljaju komentare. Slijedeća u nizu prednosti livestream kupovine je da pomaže potrošačima sa više informacija o proizvodima, proizvodi se pokazuju ‘na djelu’, daju se potrebne pojedinosti o proizvodima i slično.

Istraživanja pokazuju da je povrat 50% manji kada se proizvod kupi putem livestreama, u usporedbi sa konvencionalnim online kanalima. Uz livestream kupovinu omogućeno je besprijekorno digitalno korisničko iskustvo, a brendovi na taj način njeguju proces kupovine od sticanja svijesti potrošača o brendu do konačne odluke o kupovini.
Livestreaming je isplativa tehnika za pretvaranje ciljne publike u potencijalne kupce, koja će u sljedećih nekoliko godina postati mainstream na tržištu. Maloprodajni objekti obično imaju ograničenje kada je u pitanju fizički prostor, a uz livestreaming se može pozvati neograničeni broj potrošača i do svakog potrošača na svijetu može se doći ‘na daljinu’, uz pomoć kvalitetne internet konekcije, što stvara veći potencijal publike u odnosu na konvencionalnu trgovinu.

Platforme za livestream kupovinu

Dva su primarna načina za primjenu livestream kupovine: integracija livestream kupovine na vlastitoj web stranici/mobilnoj aplikaciji ili korištenje platforme treće strane. Integracija livestream kupovine na vlastitoj web stranici/mobilnoj aplikaciji daje veću kontrolu nad upravljanjem zalihama i podacima o računima kupaca odnosno cjelokupnim korisničkim iskustvom. Korištenje platforme treće strane može biti lakše implementirati u početku, ali dugoročno ovo može biti manje privlačna mogućnost kada je u pitanju upravljanje cjelokupnim korisničkim iskustvom.

Preduzeća koja žele primjeniti livestream kupovinu imaju nekoliko mogućnosti za odabir, uključujući:

  • Društvene mreže sa mogućnostima kupovine, kao što su: FacebookInstagram i TikTok koji prednjače kada je u pitanju livestream kupovina.
  • Namjenske komercijalne platforme: TalkShopLiveBuywith, te Amazon livestream koji je dodao interaktivni i osobni aspekt na postojećoj platformi.
  • Platforme za kupovinu sa vlastitim hostingom mogu koristiti brendovi koji žele potpunu kontrolu nad svim aspektima korisničkog iskustva, izgradnjom vlastite platforme za streaming.

Zaključak

Jedan od načina na koji se može povećali prodajni potencijal i izgradili lojalnost u ecommerce poslovanju je i primjena livestream kupovine. Livestream kupovinu treba promatrati kao prodajni kanal, a ne samo kao marketinško nastojanje da se angažira i zadrži baza kupaca. Iako predstavlja budućnost ecommerce poslovanja, željene rezultate primjenom ove digitalne strategije nije lako postići i potrebne su adekvatne vještine za upravljanje digitalnim korisničkim iskustvom.

Livestream kupovina kao strategija može se koristiti prvenstveno u slijedeća dva područja:

  • Ubrzavanje konverzije: Livestream kupovina je zabavna i impresivna. Gledateljima omogućava duže gledanje video sadržaja što utiče na proces odlučivanja kupaca, dok vremenski ograničene kupovine stvaraju osjećaj hitnosti kod kupaca. Stope konverzije su cca 30%, što je do 10 puta više nego u konvencionalnoj internet trgovini.
  • Poboljšanje privlačnosti i diferencijacija brenda: Dobro obavljena livestream kupovina povećava privlačnost i prepoznatljivost brenda, te privlači dodatni web promet. Može ojačati pozicioniranje brenda među postojećim kupcima i privući nove kupce, posebno mlađe generacije potrošača koji su željni inovativnih formata kupovine i novog korisničkog iskustava.

Izvor: https://www.kliker.ba/aktuelno/06042022/znacaj-livestream-kupovine-za-e-commerce

https://kliker.ba/ , Kliker.ba

E-mail: lejla.softic@savjetnik.ba