SHOPPING U 21. STOLJEĆU

Objavljeni su rezultati istraživanja o internet trgovini u Bosni i Hercegovini, a kojim je bilo obuhvaćeno 3.000 osoba svih starosnih dobi.

Rezultate istraživanja Shoppers Mind, provedenog u saradnji s agencijom za ispitivanje javnog mnijenja Valicon, jučer je u Sarajevu predstavila Asocijacija za internet trgovinu eComm.

Istraživanje je provedeno u sklopu projekta MarketMakers kojeg je podržala Vlada Švicarske, a predstavljanju rezultata su prisustvovali oni koji se bave internet prodajom, marketingom i medijima. Kupci su pitani o iskustvima pri internet trgovini u cilju unapređenja ovakvog oblika trgovine.

Rezultati istraživanja

Istraživanjem je potvrđeno da generacija Z (osobe od 15 do 25 godina) ima veliki udio u internet trgovini, ali je utvrđeno i to da generacija baby boomera (osobe od 59 do 68 godina) sve više kupuju preko interneta. U priloženom grafikonu je prikazana starosna struktura kupaca na internetu te koliko svako od njih kupuje u domaćim i stranim trgovinama.

Primjetno je da kupci u Bosni i Hercegovini, kao i oni u Hrvatskoj, Srbiji i Sloveniji, najčešće kupuju odjeću, obuću, elektronske uređaje, kozmetiku, itd. U priloženom grafikonu su prikazani najčešće kupovani proizvodi i njihova prosječna cijena.

Ono po čemu se bh. kupci razlikuju od onih u Hrvatskoj i Sloveniji jeste udio plaćanja karticom. Ukazano je da postoji znatno nepovjerenje prema kartičnom plaćanju te da većina preferira plaćanje pouzećem, tj. plaćanje onda kada se dostavi roba.

Koristi od istraživanja

Zaključeno je da se internet trgovina u Bosni i Hercegovini intenzivira te da će njen razvoj biti podstaknut ovim istraživanjem. Presjednik eComm Asocijacije Jasmin Marić je detaljnije obrazložio šta će značiti ovo istraživanje.

“Bez jasnih pokazatelja teško je upravljati i odrediti pravac rada promocije, edukacije i zagovaranja tema važnih za internet trgovinu u Bosni i Hercegovini. Ovom istraživačkom platformom ponudit će se svim lokalnim i regionalnim akterima redovni uvid u internet kupovne navike”, ukazao je.

Prema Marićevim riječima, kompanije će bolje i učinkovitije upravljati svojim internet kanalima promocije i prodaje, razvojne i javne institucije će znati koje barijere tržišta adresirati kroz projekte i politike.

“Asocijacija će pratiti najvažnije indikatore i time uspješnije raditi na unapređenju lokalnog tržišta i prekogranične trgovine. I drugi akteri uključeni u internet trgovinu će u ovim statistikama pronaći vrijedne informacije. Banke, kartične kuće, pošte i kurirske kompanije, marketing agencije fokusirane na digitalno oglašavanje i druge”, dodaje.

Prisutnima na predstavljanju rezultata istraživanja se obratio ambasador Slovenije Damijan Sedar te član Uprave NLB Banke i predsjednik Udruženja slovenačkih privrednika u Bosni i Hercegovini Juro Pehljan.