preloader

Živimo u eri digitalizacije, gdje tradicionalni modeli poslovanja sve više gube na značaju, a digitalni pristupi zauzimaju vodeće mjesto u svim  sektorima. Kako biste ocjenili stanje u poštanskom sektoru kada su u pitanju promjene i prelazak na digitalne modele poslovanja?

Poštanski sektor u BiH i regionu još uvijek prolazi kroz tranziciju iz tradicionalnog ka digitalnom modelu poslovanja. Iako su poštanske usluge i dalje dominantno vezane za fizičke pošiljke, rast e-tržišta i digitalnih obrazaca poslovanja sve više mijenja način funkcionisanja poštanskih operatera. Digitalizacija donosi priliku da pošte ne budu samo logistički, već i digitalni servisni centri koji povezuju građane, privredu i javnu upravu. Smatram da je nužno intenzivnije prihvatiti digitalne alate – od online platformi i mobilnih aplikacija, do integracije sa e-trgovinom – jer samo tako sektor može ostati konkurentan i relevantan u novom okruženju.

Prateći proces digitalizacije i sami ste uveli određene inovacije u poslovanju?

Pošte Srpske su u proteklom periodu pratile procese digitalizacije i uvele niz inovacija u poslovanju. Danas korisnici imaju mogućnost korištenja online usluga kao što su praćenje pošiljki putem interneta, elektronsko plaćanje računa, naručivanje kurirskih usluga online, kao i pristup informacijama i uslugama preko mobilnih aplikacija. Kao najznačajnije projekte izdvojili bismo digitalizaciju praćenja pošiljki i unapređenje e-payment sistema, jer su ti servisi naišli na najveće interesovanje korisnika i značajno podigli kvalitet usluga. U narednom periodu želimo razvijati rješenja koja će još jače povezati Pošte Srpske sa e-trgovinom i javnim e-servisima, kako bismo građanima i privredi bili glavni oslonac u digitalnom ekosistemu. Ideje crpimo iz potreba naših korisnika, praćenja globalnih trendova i uspješnih primjera drugih poštanskih operatera, uz stalnu inspiraciju da unaprijedimo svakodnevni život naših građana.

Konkurentnost na tržištu zahtjeva inovativnost i otvorenost za nove ideje, ali i spremnost na rizike koje uz to dolaze. Koji projekti su polučili najbolje rezultate i što je ono što biste voljeli realizirati u narednom periodu?

Najbolje rezultate u našem dosadašnjem radu dali su upravo oni projekti koji su kombinovali tehnološke inovacije sa modernizacijom poštanskih procesa i unapređenjem korisničkog iskustva. Uvođenje online praćenja pošiljki, elektronskog plaćanja, razvoj kurirskih usluga prilagođenih e-trgovini i digitalizacija ključnih usluga značajno su ojačali povjerenje korisnika i učinili naše usluge dostupnijim, jednostavnijim i pouzdanijim.

U narednom periodu želimo napraviti korak dalje – kroz razvoj dodatnih digitalnih platformi koje će omogućiti integraciju sa e-trgovinama i javnim e-servisima, mobilnih rješenja koja će korisniku omogućiti da sve usluge ima u „džepu“, kao i uvođenje paketomata, koji će omogućiti preuzimanje pošiljaka 24/7, brzo i sigurno, bez čekanja.

Ideje i inspiraciju crpimo iz više izvora: iz potreba naših građana i privrede, iz stalnog praćenja globalnih i evropskih trendova, ali i iz svakodnevnih izazova na domaćem tržištu, u direktnom kontaktu sa našim korisnicima i zaposlenima. Vjerujemo da su upravo ti izazovi pokretač najkreativnijih rješenja i da će nam omogućiti da i u budućnosti nastavimo biti pouzdan partner u digitalnoj transformaciji društva.

Društvene mreže danas su najčešće korišteni kanali za unaprijeđenje marketinga i PR-a kompanija. Odličan su način za dobijanje feed back-a, uvid u javno mnijenje, ali sa sobom nose i određene poteškoće, posebno u smislu  kontrole.Uvriježeno je mišljenje da društvene mreže može voditi bilo ko, no je li to po Vama baš tako?

Društvene mreže su nezaobilazan alat za izgradnju brenda i povezivanje s publikom. Međutim, vođenje poslovnih profila nije isto što i vođenje privatnih. Profesionalno upravljanje društvenim mrežama podrazumijeva razumijevanje tržišta, strategijsko planiranje, praćenje rezultata i prilagodbu sadržaja ciljanoj publici. Naš tim stručnjaka osigurava da poruke koje se komuniciraju budu autentične i usklađene s vrijednostima brenda, uz pravovremeno reagiranje na komentare i sugestije publike.

Pošte Srpske imaju odličan potencijal za unaprijeđenje e- tržišta i logističkog partnera na tržištu …

Pošte Srpske imaju snažan potencijal da budu ključni logistički partner na rastućem e-tržištu. Imamo najgušću poštansku mrežu, a koja uz naše tehničke mogućnosti, te dalji razvoj moderne logističke infrastrukture omogućavaju da efikasno odgovorimo na potrebe e-trgovaca i krajnjih korisnika, bez obzira na veličinu pošiljke ili udaljenost krajnjeg korisnika.

Posebno smo ponosni na naš stručni kadar – ljude koji svojim znanjem, iskustvom i posvećenošću čine razliku. Njihova profesionalnost i predanost korisnicima garantuju da svaka pošiljka stigne sigurno i na vrijeme. Pozivamo sve poslovne subjekte i građane da iskoriste naše usluge i uvjere se u kvalitet i pouzdanost koje pružamo.

Član ste i e-comm Asocijacije i partner u razvoju e-tržišta …

Sve dinamičniji razvoj e-trgovine i njegov ogroman uticaj na poslovne procese bili su dovoljan razlog da postanemo partner u razvoju e-tržišta i član e-comm Asocijacije. 

Naše uključivanje u rad e-comm Asocijacije logičan je i strateški korak, u skladu sa opredjeljenjem Pošta Srpske da aktivno prate, podržavaju i unapređuju razvoj elektronske trgovine u Republici Srpskoj i Bosni i Hercegovini. 

Svjesni smo da je e-commerce  jedan od najbrže rastućih privrednih segmenata, i da je upravo „last mile“ — odnosno krajnja dostava do korisnika – ključna karika u cjelokupnom lancu vrijednosti elektronske trgovine. Pošte Srpske imaju infrastrukturu, logistički kapacitet, terensko prisustvo i povjerenje građana koje su sticale decenijama, i prirodno je da tu snagu usmjerimo i na podršku savremenim privrednim tokovima.

Uključivanjem u Asocijaciju želimo da budemo aktivan partner u kreiranju stabilnog i podsticajnog poslovnog ambijenta za sve aktere e-tržišta, da razmjenjujemo iskustva i pratimo najbolje prakse u regionu i šire, da unapređujemo svoje usluge i prilagođavamo ih rastućim potrebama i očekivanjima korisnika, te da, kroz partnerstva sa platformama, trgovcima i institucijama, doprinesemo razvoju održivog i konkurentnog e-tržišta u našoj zemlji.

Pošte Srpske ne vide elektronsku trgovinu kao izazov, već kao priliku: priliku za novu dimenziju razvoja, za modernizaciju, za nove prihode, ali prije svega- za bolju i bržu uslugu našim korisnicima.

Koji biste svjetski poštanski model voljeli primijeniti u radu Pošta Srpske?

Pošte Srpske su specifične u odnosu na ostale inostrane operatere, između ostalog i po tome što posluju u državi sa tri javna poštanska operatera. S tim u vezi, potrebno je pronaći modele koji bi odgovarali tim specifičnostima. U svakom slučaju željeli bismo primijeniti najbolje prakse vodećih poštanskih operatera kao što su Njemačka pošta (Deutsche Post DHL) ili Pošta Švajcarske (Swiss Post). Njihovi modeli poslovanja uspješno kombinuju vrhunsku logistiku, naprednu digitalizaciju i fleksibilne usluge prilagođene korisniku. Što se tiče država regiona, Pošta Srbije i Pošta Hrvatske se takođe mogu pohvaliti modernim sistemima automatizovane prerade pošiljaka, te razvojem logističkih usluga. 

Vjerujemo da kombinacija ovih iskustava, prilagođena našem tržištu, može značajno unaprijediti kvalitet i konkurentnost Pošta Srpske.