preloader

Predstavljamo članove Asocijacije: Inspirativne priče o uspjehu i inovacijama

Eponuda, lider u pametnoj online kupovini u Srbiji, nudi transparentnost i povjerenje korisnicima. S više od 2,5 miliona posjetilaca mjesečno i preko milion proizvoda, veoma je istaknuta u jadranskoj regiji. Na globalnoj listi za “comparison shopping” od novembra 2023, zauzimama visoko 39. mjesto. Povezuje korisnike s više od 300 partnera, pružajući im jednostavno, pametno i efikasno iskustvo online kupovine.

1.Kako je došlo do ideje za izradu ovakve online platforme?

S razvojem interneta, potreba za transparentnošću je značajno porasla, a kao odgovor na to pojavili su se specijalizovani vertikalni pretraživači. Eponuda je upravo jedna od takvih platformi, koja funkcioniše kao B2B2C digitalni poslovni model. To znači da na jednom mjestu spaja kupce i trgovce, poput velikog virtualnog shopping centra s milionima proizvoda. U svojoj suštini, Eponuda je pretraživač za proizvode, prodavce i cijene, na isti način na koji Tripadvisor povezuje putnike s destinacijama i smještajem. Naša misija je jasna – omogućiti kupcima da kupuju pametno, trgovcima pružiti pristup kupcima kroz fer i konkurentne prodajne prakse, a brendovima pomoći da bolje razumiju e-trgovinu koristeći analitiku koju stičemo kroz ponašanje korisnika na pretragama. Platforma je osnovana 2007. godine, ali pravi uspon dolazi nakon 2020. godine, kada je digitalna trgovina dobila veliki zamah. Digitalizacija potrošača se povećala, strah od online kupovine smanjio, a usluge plaćanja i dostave značajno su unaprijeđene. Danas Eponuda i njene sestrinske platforme pod imenom Shoptok posluju u četiri zemlje: Srbiji, Bosni i Hercegovini – pod imenom Eponuda, te u Hrvatskoj i Sloveniji – pod imenom Shoptok. Zajedno čine najveću i najnapredniju platformu za poređenje cijena u jadranskoj regiji, s više od 2,5 miliona jedinstvenih korisnika mjesečno. Naš međunarodni tim od 30 stručnjaka obuhvata razvojne inženjere, analitičare, stručnjake za kvalitet podataka, UX dizajnere, marketing i prodaju. Danas platforme Eponuda i Shoptok postavljaju standarde u poređenju cijena i iskustvu pametne kupovine, dok istovremeno podržava trgovce u dosezanju novih kupaca i osigurava transparentnost za krajnje korisnike. Kontinuirano radimo na unapređenju iskustva online kupovine za naše korisnike, istovremeno pomažući trgovcima da prošire svoj doseg. Uz Eponudu, online kupovina nije samo brza i praktična, već i potpuno transparentna.

 

2. Osim potražnje i usporedbe cijena, nudite i mogućnost ponude odnosno besplatnog registriranja web shopa. Ipak, zasigurno postoje određeni uslovi?

Tako je, registrovanje web shopa je u potpunosti besplatno, ali svakako da postoje određeni uslovi koje trgovac mora da ispuni.
Eponudi se može pridružiti svako preduzeće sa funkcionalnim web sajtom za e-trgovinu, pod uslovom da ispunjava sve uslove kao što su tačne cijene i informacije o proizvodima. Obzirom da nam je povjerenje korisnika i partnera najvažnija stavka u našem poslovanju, uvijek kao prioritet postavljamo transparentnost, čime obezbjeđujemo da samo provjerene trgovine, sa tačnim i ažuriranim informacijama mogu da budu ulistane na našem sajtu. Pridruživanjem Eponudi, online trgovine dobijaju veću vidljivost, bolji pristup kupcima i alate za poboljšanje svog konkurentskog pozicioniranja. Usmjeravamo direktan traffic s najboljim učinkom do stranice trgovca kroz jedinstveno, ciljano oglašavanje.

 

3. Impresivan broj je oglašivača/partnera registriranih na eponuda.com. Kažete u jednom dijelu Vaše platforme ponuda je mjesto gdje ljudi vjeruju ljudima. Povjerenje se teško gradi, dugotrajno pogotovo. Kako vi uspjevati pridobiti povjerenje kupaca?

Povjerenje gradimo na vrlo jednostavan način – osiguravamo tačne, ažurirane informacije o cijenama i dostupnosti proizvoda, kao i o aktuelnim promocijama. Korisnici nas prepoznaju kao objektivnu i nezavisnu platformu i transparentnost i sveobuhvatnost informacija je ključna stvar svih naših aktivnosti, šta je važno za poverenje od strane korisnika, tako i od strane naših partnera. Svi podaci na našem sajtu dolaze direktno od prodavca, a naš tim vrijedno radi na provjeravanju svih podataka o proizvodima kako bi minimizirao bilo kakva odstupanja i održao pouzdanost za korisnike.Na sva obraćanja korisnika reagujemo izuzetno ažurno i u najkraćem roku, njegujući dobru i kvalitetnu komunikaciju.U odnosu između kupca i trgovca Eponuda ostaje neutralna i služi kao posrednik od povjerenja i ako dođe do žalbi to iskomuniciramo sa partnerima, da ih što brže riješe sa korisnikom a ukoliko partneri pokušaju iskoristiti našu platformu za nekorektne prodajne prakse isključujemo ih iz iste. Korisnici su se mnogo puta uvjerili da je sa Eponudom zaista moguće uštediti i vrijeme i novac i upravo to je ono što ih godinama nakon “drži” na našem sajtu. Kao i u svakom poslu, i ovdje je praćenje pretraživanja korisnika i njihovih zahtijeva izuzetno bitno, tako da je konstantno unapređivanje od velike važnosti. Zaista uvažavamo sve pozitivne i negativne kritike korisnika i upravo prema njima implementiramo nove funkcionalnosti na našem sajtu. Ovo su samo neke od stvari koje našu vezu sa korisnicima čine jačom iz dana u dan.

 

4. Govorili smo o izgradnji povjerenja kupaca, ali je činjenica da Balkan uvijek kaska za Zapadnim zemljama u svim procesima. Ljudi Vam vjeruju, odlučuju se na kupovinu u određenim trgovinama na osnovu Vaše platforme. A šta je sa kompanijama? Koliko je to bio težak proces, pridobiti oglašivače odnosno klijente?

Izgradnja digitalne platforme je umjetnost jer morate ponuditi vrijednost kako partnerima tako i korisnicima. Stoga je ključno prvo izgraditi najbolje korisničko iskustvo i povjerenje da će oni pronaći vrijednost, a partner i sav posao prate vrijednost, isto je i ovdje. To je dug proces koji zahtijeva mnogo ulaganja u prvoj fazi u brend, naviku i prepoznavanje vrijednosti. Ipak, ovo je proces koji nema kraja. Internet trgovina je težak i višestruki posao, kao i partneri koji moraju razumjeti tehničke, prodajne i marketinške procese nadmetanja na internetu. Kao što je spomenuto, transparentnost je ključna za određivanje cijena, a još uvijek ima mnogo trgovaca koji misle da će osvojiti kupca skrivajući cijene i pokušavajući ga prevariti različitim aktivnostima promocije prodaje. U osnovi mislimo da naši partneri razumiju da je maloprodaja dugoročna igra koja primjenjuje poštene cijene i razlog za kupovinu uz iskustvo i odnos. Ti partneri vrlo brzo shvaćaju našu vrijednost i posvećeni su dugoročnom održivom rastu zajedno u ovom digitalnom maloprodajnom ekosistemu. Kao i u svemu, pa tako i u ovom poslu, ono što je novo često može biti i neshvaćeno i teško prihvaćeno, ali sa konkretnim primjerima je sve mnogo lakše. Dokazali smo partnerima kako Eponuda pokreće promet i povećava prodaju i na taj način smo, vremenom izgradili povjerenje. Kada imate korisnike koji su već u procesu kupovine, a mi možemo izmjeriti i pokazati da se naš promet bolje preusmjerava ka njihovim trgovinama, onda ih je vrlo lako zadržati kao partnere. Sa Eponudom su rezultati zaista vidljivi, a i izuzetno brzi, što je još jedan plus kod partnera.

 

5. U svom poslovanju primjenjujete i elektronske modele poslovanja B2B i B2B2C. Naravno, ovaj vid saradnje kompanija sa sobom nosi velike olakšice, što u konačnici uvijek ide na ruku i krajnjih korisnika, odnosno potrošača. Kakva su dosadašnja iskustva, koliko kompanije žele ovaj vid saradnje?

Kao što je gore spomenuto, suština poslovnog modela platforme je da ima ravnotežu potražnje i ponude i da ona raste. To jednostavno znači da balansirate broj kategorija i navedenih proizvoda na platformi koji su dovoljni da korisnici odaberu relevantne proizvode u svojoj misiji kupovine. S druge strane, imate dovoljno veliku zajednicu korisnika koji dolaze tamo u svakoj prilici kupovine kako bi pronašli najbolje ponude. Ključno je gdje se monetizacija dogodila. Ključna stvar je gde se monetizacija dešava. U našem slučaju, to je veoma slično tržišnom okviru koji koriste platforme poput Google-a i drugih, gde partneri pokrivaju troškove, dok korisnici uživaju u lakoći i transparentnosti kupovine. Ovaj način poslovanja je standardan na globalnom nivou, od Amazona do Temu-a, od Booking-a do Airbnb-a. Najveći igrači u okviru platformi za uporednu kupovinu imaju isti B2B2C poslovni model kao eponuda.ba, ili eponuda.com, a ti globalni igrači su idealo.de, ceneo.pl, akakce.tr, trovaprezzi.it. U ovoj eminentnoj globalnoj grupi eponuda.com je 33 u svijetu.

 

6. Postali ste i član eComm Asocijacije. Koji su razlozi pristupanja članstvu?

Pridruživanje eComm Asocijaciji bio je prirodan i logičan korak za jačanje našeg prisustva i kredibiliteta u regionu, kada je riječ o e-trgovini. eComm Asocijacija je priznat i pouzdan partner u Bosni i Hercegovini i šire koji promoviše najbolje prakse u e-trgovini, a obzirom da uvijek “idemo na sigurno”, oni su bili i više nego siguran izbor partnera. Članstvo nam omogućava da razmijenjujemo uvide, budemo u toku s trendovima u industriji i poboljšamo ponudu naše platforme na tržištu koje tek počinjemo razvijati, te da se mnogo lakše i brže povežemo sa potencijalnim partnerima i kvalitetnim ljudima iz industrije. Ova suradnja odražava našu posvećenost izgradnji pouzdanog i inovativnog e-trgovinskog ekosistema u jadranskoj regiji i zaista nam je velika čast da smo dio jedne ovakve asocijacije.

 

7. Neosporan je Vaš uspjeh u svijetu online trgovanja. Koja je vaša poruka svima koji se žele baviti ovom vrstom posla?

U pokretanju bilo kakvog biznisa zaista je najvažnije vjerovati u svoju viziju. Upravljanje online trgovine nije jednostavno, zahtijeva posvećenost, prilagodljivost, brze rekacije i analitički pristup. Vjerovatno i najvažnija stvar je staviti fokus na potrebe korisnika. Moj model razmišljanja i poslovanja je uvek bio fokusiran na 4T: transparentnost, tehnologija, traffic i trust. To znači, da sve vrijeme znamo da poslujemo u veom transparentnom okruženju, da je implementacija razumijevanja tehnologije ključna, da se korisnici koji prepoznaju vrijednost uvijek vraćaju posebno ako si izgradio povjerenje u svim procesima poslovanja. Znači uvijek dajte prioritet stvaranju vrijednosti za svoje klijente – bilo kroz prave cijene, iskustvo, povjerenje, rješevanje problema, brzinu dostave ili dodatne pogodnosti. Slušajte ih, pratite i uvažavajte njihov feedback, poboljšavajte stvari na koje vam ukazuju, pokažite i dokažite da ste tu za njih, nebitno u kojoj ste industriji. Digitalni svijet je veoma kompleksan i u konstantnom razvoju, budite uvijek u toku i ispred svih tako što ćete usvajati nove tehnologije i pristupe. Važno je biti otvoren za promjene i inovacije, jer samo tako možete napredovati. Uspostavljanje povjerenja kako sa korisnicima tako i sa partnerima je ključno – budite transparentni, dosljedni i pouzdani. Kao i u svim sferama života, iskrenost je ono što se najviše cijeni i vrednuje. Izazovi su neizbježni, isto kao greške, ali upornost, brzina i volja za učenjem osiguraće vaš put ka uspjehu!