preloader

 

Predstavljamo članove Asocijacije: Inspirativne priče o uspjehu i inovacijama

Donosimo inspirativnu priču Nejle Aljić, generalne direktorice ZEKA-KOMERC d.o.o., kompanije koja je od kioska izrasla u jednog od lidera na domaćem tržištu. Saznajte kako su inovacije, trud i upornost oblikovali njihov put ka uspjehu!

1. Neupitno je da ste postali prepoznatljiv brend kojem se vjeruje na bh.tržištu i za koji se građani sve više odlučuju. Impresivan je put koji ste prešli, od jednog kioska 1995.godine do velikog brenda. Koliko truda  je uloženo u izgradnju snažnog domaćeg brenda kakakv je Zeka Comerc?

Upravo kako ste i naveli, od jednog kioska do onoga što je naša kompanija danas, bez lažne skromnosti možemo se složiti da put zaista jeste bio impresivan. O uloženom trudu bi mogli razgovarati danima ali ono što sa sigurnošću možemo reći je da, sve ono što smo uložili tokom 29 godina, uključujući mentalni i fizički napor, finansijska ulaganja, pa često i rizik, dovelo nas je do Zeka-Comerca kakvog danas prepoznaju ljudi širom zemlje i naravno, suvišno je i reći da se sav trud itekako isplatio.

2. Izgradnja povjerenja je dugotrajan proces. Šta biste istakli kao presudan faktor na putu izgradnje povjerenja s kupcima?

Teško je izdvojiti jedan u tom širokom spektru i mogla bih jednostavno reći otvorenost. Osim što smo otvoreni za nove ideje i praćenje trendova uz šta naravno ide i kvalitet naših proizvoda, otvoreni smo kada je u pitanju feedback naših kupaca. Smatram da poštujući želje ali i kritike možemo raditi na tome da budemo što bolji jer na kraju naši kupci i jesu ti kojima moramo posvetiti veliki dio pažnje obzirom da nas oni jednim velikim dijelom čine onime što jesmo.

3. Među prvim ste partnerima koji su se odlučili za E-commerce. U početku je interent trgovanje bilo nužna potreba s obzirom na uslove u kojima smo tokom pandemije živjeli. Međutim, po okončanju pandemije internet trgovanje ostaje i razvija se u neophodan vid poslovanja. Kakva su Vaša iskustva?

Prije deset godina otvoren je naš prvi webshop kojem se, mogu reći, nismo posvetili u onolikoj mjeri koliko je trebalo smatrajući da naša država još uvijek nije preferirala taj način kupovine što u jednu ruku i jeste bilo tako. Baucentri su radili na zadovoljavajućem nivou, za webshop se nije pokazivalo pretjerano interesovanje tako da ni mi nismo obratili previše pažnje na sam kvalitet. Uz pandemiju, šest godina kasnije, nažalost, shvatili smo da smo pogriješili što smo odlagali optimizaciju. Niko to nije mogao predvidjeti, zaista, ljudima na samom početku uopšte nije bilo do kupovanja od silne panike. Međutim, od momenta kada se situacija smirila za par sitnih procenata, online trgovina nenormalnom brzinom postaje svakodnevica. I mi smo brzo reagovali i ponosni smo kako naš webshop izgleda i radi danas.

4. Digitalizacija je sve zastupljeniji vid poslovanja, u svim sferama djelovanja. No i usprkos svim benefitima, ovaj  proces ide prilično sporo u BiH. Uzroci su raznovrsni, ali općenito kada se radi o nečemu novom ljudi imaju određenu dozu bojazni. Podijelite s nama Vaša iskustva kada je u pitanju digitalni marketing i općenito ovaj pristup, koji Vi već duži period preferirate. Koliko je promjena bilo neophodno u smislu reorganizacije rada, finansijskih izdataka i općenito?  

Činjenica je da je upuštanje u digitalni marketing proces za koji je potrebna spremnost na finansijska ulaganja. Ne samo u smislu plaćanja izrade i promocije materijala nego i o reorganizaciji rada koju ste pomenuli. Mi smo u kratkom vremenskom roku proširili sektor marketinga gdje trenutno imamo devet uposlenika ali se u narednom periodu nećemo zadržati na tom broju te već imamo plan što se tiče proširenja tima. U suštini, proces iziskuje spremnost na finansijska ulaganja ali nam mnogobrojne analize iz dana u dan pokazuju da smo na pravom putu.

5. Maskota Zeka Comerca budi radost kod kupaca, ne samo kod mlađih već i starijih. Zapravo, ljudi vas osim po kvaliteti usluga i proizvoda prepoznaju i po „simpatičnom zeki“. Koliko je po Vama značajno imati prepoznatljivu maskotu ili određeno obilježje?

Počeli smo od jednog zeca a na kraju smo završili na cijeloj porodici što govori koliko je pozitivnih reakcija ta maskota izazvala. Obzirom da je maskota relativno nova stvar što se Zeka Baucentra tiče, ljudi su za kratko vrijeme počeli da nas prepoznaju po istoj. Željeli smo da, na simpatičan i dopadljiv način, ostavljamo dojam kod kupaca širokog spektra godina i vjerujem da smo to uspjeli. U biti, sama ta porodica zeka je ono što smo mi i što želimo predstaviti, odnosno predstaviti našu kupovinu, u kratkim crtama – kupovina za cijelu porodicu.

6. S obzirom da ste prošli prilično zahtjevan put, šta biste savjetovali komapnijama žele li biti prepoznatljivi i konkurentni na bh.ali i inostranom tržištu? Postoji li „univerzalni recept“ uspjeha?

Svi nekako traže neki univerzalan recept i po inerciji je da se kaže – ne odustaj. I zaista, bez obzira na klišej, bit uspjeha jesu i usponi i padovi, konstanti pokušaji i ono što je možda najbitnije nove ideje i praćenje trendova. Mi smo se isključivo iz znatiželje okušali na inostranom tržištu. Zadali smo sebi stepenicu više i dokazali da možemo. Ponosna sam na sve što smo unazad godinama postigli, i željno iščekujem sve sto nam dolazi. 

                                                                                                https://www.zeka.ba/