Plus.ba je platforma koja na jednom mjestu nudi veliki broj različitih uređaja, od mobitela i laptopa do bijele tehnike i kućanskih aparata. Koliko dugo postojite na online tržištu i kako je došlo do ideje za formiranje ove raznovrsne online trgovine?
Plus.ba online trgovina je osnovana s ciljem da postane jedan od vodećih aktera u online trgovini prodaje IT uređaja i opreme u Bosni i Hercegovini. Prva verzija webshopa puštena je urad 2018 godine., platforma je pratila sve tadašnje trendove koje jedna moderna online trgovina treba da zadovolji načine obavljanja kupovine na internetu. Na osnovu potražnje i upita kupaca za dodatnim kategorijama kao što su bijela tehnika, mali kućanski aparati odlučili smo da dodamo nove kategorije na webshop.
Vašu ideju podržale su mnoge kompanije, prepoznatljivi svjetski brendovi?
Na tržištu smo već dugi niz godina, prvu IT radnju pod imenom “Plus Computers” otvorili smo u Sarajevu na Skenderiji, nakon toga smo krenuli se baviti distribucijom poznatih IT brendova koja nam je pomogla u daljem rastu i razvoju naše kompanije Kamer Commerce d.o.o.
Brzi razvoj interneta u našoj zemlji, bankovnih aplikacija za online plaćanje, rast e trgovina su uticale na donošenje odluke o pravljenju webshop-a Plus.ba koji će još olakšati kupovinu, dati više informacija o artiklima, te uspostavitu novu i bolju komunikacija sa krajnjim kupcima i ostvariti veći doseg do novih kupaca.
Većina online kupaca ima zamjerke na nepostojanje onlione poklon bona. Imate li vi ovakav bon ili ste možda u fazi izrade istog?
Smatramo da je to sjajan i koristan dodatak uslugama jer omogućava kupcima da jednostavno poklone izbor proizvoda svojim prijateljima ili porodici. Poklon bon je feature koji ima značajan efekat kupovine naročito kad posjetilac dolazi prvi put na webshop, iz tog razloga svjesni smo izazova unaprijeđenja našeg webshopa i smatramo da takvi programi i program lojalnosti ozbiljnim zahtjevom kojem se treba posvetiti i detaljno analizirati buduće korisne dodatke i olakšice online kupovine a koje bi unaprijedilo iskustvo online kupovine na našem webshopu.
Prednosti plus.ba su nam itekako poznate, ali šta je s reklamacijama? Dešava li se da kupci nisu zadovoljni kupljenom robom i što učiniti u takvim slučajevima?
Da, kao i u svakoj trgovini, povremeno se dešava da kupci nisu zadovoljni, bilo zbog problema s proizvodom, pogrešne narudžbe, ili neslaganja s očekivanom kupovinom. Od samog početka našeg poslovanja smo svjesni ovog izazova “povrat robe”. Naše stručno i profesionalno osoblje je spremno da riješi bilo koji navedeni problem reklamacija, jer smatramo da kupovina nije do kraja obavljena ukoliko kupac nije zadovoljan sa artiklom ili uslugom. Tu naglašavamo da pored obezbjeđene garancije, pružamo tehničku podršku i konsultacije u preprodaji artikla što će kupcu mnogo olakšati pravilan izbor kupovine i zadovoljiti njegove potrebe.
Odnedavno ste član i eComm Asocijacije?
Vjerujemo da partnerstvo s eComm-om asocijamo doprinosi unaprijeđenju cjelokupnog ekosistema online trgovine, donoseći inovacije i poboljšanja koja odgovaraju potrebama savremenih kupaca. Samo postojanje ovakve asocijacije kao jednog tijela koje vodi brigu da poboljša svijet online trgovine i podigne na jedan viši nivo, sigurno će i nama kao članicama obezbjediti benefite u vidu novih saznanja na online tržištu a što možemo da iskoristimo u unaprijeđenju boljeg korisničkog iskustva i zadovoljstva online kupovine.
Kako biste ocjenili trenutnu situaciju na online tržištu? Šta je po Vama od značaja za uspjeh?
U našoj zemlji osjetimo promjene što se tiče e-trgovine, tako da je primjetno posljednih godina, da su kompanije postale svjesne uloge online trgovine i ulažu značajna sredstva u njihov razvoj i poboljšanja. Sve veći broj mladih kupaca se odlučuje za online kupovinu, ali cijena i povjerenje i dalje igraju ključnu ulogu u donošenju odluke o kupovini. Kupci žele sigurnost u vezi s plaćanjem, dostavom i reklamacijama.
Od značaja za uspjeh na online tržištu, možemo reći da je tu mnogo faktora koji bi mogli da definišu uspjeh, mogu sad izdvojiti par njih za koje smatram da su ključni. Uvijek se vraćamo i moramo biti svjesni činjenice da povjerenje kupaca se mora postepeno graditi i istrajati u gradnji takvog odnosa potrebno je dosta strpljenja i vremena. Korisničko iskustvo online kupovine, vi danas komunicirate putem društvenih mreža, imate više otvorenih kanala, putem chatbota, messenger, viber, whatsapp, mail tako da putem ovih kanala svaki upit se mora ozbiljno razumjeti i dati prave odgovore sa dozom ljubaznosti.
Tu bi još dodao razvoj umjetne inteligencije (AI), primjena AI u trgovinama je već počela tako da moramo biti spremni da je vrijeme da ponovo ažuriramo naše sisteme poslovanja i iskoristimo sve mogućnosti koje nam pruža AI kako bi unaprijedili, poboljšali i olakšali sam proces kupovine.
Kako se prilagođavate promjenama i neizvjesnosti u okruženju?
Za tržište u Bosni i Hercegovini se može reći da je ponekad previše dinamično i izazovno za poslovanje. Kretanja i promjene nas motivišu da radimo na kreiranju kvalitetnih odgovora i dugoročnih rješenja.
U skladu sa navedenim, odlučili smo da napravimo novi B2B portal plusline.ba, koji je primarno namijenjen kompanijama u oblasti mrežnih i sistemskih rješenja, sa fokusom na poznati brand MikroTik, čiji smo ponosni Master Distributer za BiH, kao i na široku paletu usluga i rješenja koje nudimo u ovoj oblasti. Plusline.ba je podijeljen u dvije ključne kategorije:
- kategorija proizvoda (routeri, switchevi, wireless sistemi, LTE/5G uređaji, IoT, patch kablovi, adapteri, konektori, video nadzor) sa istaknutim brandovima MikroTik, Ubiquiti, Wirewin, Slim, Hikvision
- kategorija usluga (cjelokupna rješenja iz oblasti računarskih mreža, serverskih i storage rješenja, IT konsaltinga, održavanja i servisiranja IT opreme, usluga bežičnog interneta, najma IT opreme sa fokusom na multifunkcijske printere)
Zadovoljstvo korisnika i pozitivne kritike su najbolji pokazatelj uspjeha web portala, a mi ćemo svakako nastaviti sa kvalitetnim radom i fokusiranjem na zadovoljstvo korisnika, sa težnjom da osiguramo put dugoročnom uspjehu plusline.ba kao ključnu adresu na kojoj će naši partneri pronaći sve ono što im je potrebno.